יום שני, 30 בנובמבר 2009

פעולה לפרשת תולדות (סוף)

מאחר והבנתם את סגנון השאלות שניתן לשאול אני מציע לכם רשימה של משחקונים. תשאלו חבילת שאלות או תשחקו משחק מהרשימה ואז תנו למנצח לדרוש שני קלפים. הנה לכם 3 משחקונים:


  • "אולי ימושני אבי"

נשחק כאן משחק עתיק ששמו COLAMAYA. בו, מכסים את עיניו של חניך ומבקשים ממנו לגלות דרך המגע מי מחבריו נמצא מולו. כל קבוצה עומדת במעגל מסתובב. החניך "העיוור" ניגש למעגל ובוחר באקראי בחניך. הוא"מממש" בחניך וצריך לגלות את שמו. תתקצבו 60 שניות לכל קבוצה. הקבוצה שה"חניך העיבר" הצליח לגלות את המספר הרב ביותר של משתתפים מקבוצץן זוכה ומבקשת שני קלפים.

  • "וצא השדה וצודה לי ציד"
  1. המשחק כאן יהיה בחוץ לדוגמא במגרש כדורגל. כל החניכים פרט לנציג מכל קבוצה יהיו בשאר. ב"צא" של המדריך על החניכים לחצות את המגרש עד לשער הנגדי בלי לנטפס על ידי האיש ציד מהקבוצה היריבה. מנצח מי שנותר אחרון עם חניכים בשער.
  • "ועשה לי מטעמים"

נותנים מספר פירות לקבוצות. הסלט פירות היפה והטעימה מנצחת.

לסיכום הפעולה אתם יכולים ללמד שיר שהוא תפילה (הקול קול יעקוב). במקרה ואתם מעבירים את הפעילות באמצע השבוע ניתן להשתמש בשיר "אל תירא ישראל" כרקע לפעילות.

נהוג לסיים את הפעילויות במפקד (מסדר) אך לפני זה כדי לחלק "סעודה שלישית" למשתתפים. אם בהמשכה אתם אומרים דבר תורה במשך הסעודה אתם מוזמנים להעביר סיפור על כיבוד אב ואם.

קישורים לקבצים של השיר , הסיפור, הקלפים למשחק ושאר העזרים יגעו יותר מאוחר. בפוסט הבא נעלה פעולה לבוגרים יותר על הנושא "ישראל ואני". נשתדל גם להעלות פעולה לחנוכה.